piątek, 8 marca 2013

Yummy salad

Craftowo cały czas nie mam czego pokazywać ale za to pokaże Wam jak wygląda moje ostatnio ulubione danie. Sałatka makaronowa z fetą, grilowaną papryką, rodzynkami  i miętą. Połączenie smaków oryginalne i zaskakująco udane! Polecam wypróbować! Zdjęcia są jakie są ale mój aparat ostatnio coraz częściej odmawia posłuszeństwa...


I still have nothing crafty to show but I will show you what my recently favorite meal is- pasta salad with feta, roasted pepper, raisins and mint. Flavors are quite original but they go surprisingly well together! I highly recommend it! My camera is being naughty, I should think of replacing it...



A tutaj przepis:

  • opakowanie makaronu kokardek lub sprężynek
  • 1/4 szklanki orzeszków pinii 
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 2 średnie cebule pokrojone w paski
  • 1/4 szklanki rodzynek
  • 1 łyżeczka startego czosnku
  • 1 szklanka grilowanej papryki w zalewie (może być konserwowa) opłukana i osuszona
  • 200g pokruszonej fety
  • 2 łyżki posiekanych listków mięty
  • 2 łyżki posiekanej bazylii
  • 1/4 łyżeczki pieprzu

Makaron ugotować (bez dodawania oleju i soli), zachować pół szklanki wody po makaronie. Orzeszki pinii zarumienić na małej patelnii. Na dużej patelni smażyć cebulę, czosnek i rodzynki przez 5 min lub dłużej- ąz cebula się zarumieni. Często mieszać. Dodać paprykę, smażyć przez kolejne 3-4 minuty. Dodać makaron i wodę, gotować przez minutę lub dwie. Zdjąć z ognia, dodać fetę, miętę i bazylię. Posypać orzeszkami pinii ( u mnie jeszcze biały i czarny sezam) Delektować się fantastycznym daniem :D


For recipe in English please click here

1 komentarze:

  1. Podoba mi się mieszanie tematów na blogu, fajnie od czasu do czasu poczytać o czymś innym :) U siebie też mam zamiar to stosować :)
    A danie świetne! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i życzę miłego dnia!

Pages - Menu