środa, 23 października 2013

Blog bookshelf (3)

Dzisiaj o książce, którą przeczytałam kilka miesięcy temu, a która wywarła na mnie spore wrażenie. Nie jestem pewna czy jest dostępna w Polsce, ale warto ją przeczytać jeżeli interesuje Was zarówno tematyka żywności jak i marketing.

źródło

Książka wpadła mi w ręce kiedy szukałam pozycji o wpływie cukru na nasz organizm. Ukazuje kulisy rynku żywności w Stanach Zjednoczonych w bardzo rzetelny i obiektywny sposób. Podzielona na trzy części- można się domyśleć o jakich tytułach ;) Jest w niej dużo informacji na temat tego czym jest sól, tłuszcz i cukier, jak wpływają na nasz organizm, jak zmienił się rynek pod ich wpływem, trochę historii i to jak są wykorzystywane przez koncerny aby nas zachęcić do kupowania ich produktów.  A wszystko to napisane w łatwym do zrozumienia językiem. Jeżeli kiedykolwiek zastanawiało Was czemu po otworzeniu paczki chipsów tak siężko jest przestać je jeść albo dlaczego cukier można znaleźć prawie wszędzie ta książka odpowie na te i inne pytania. Jedynym minusem jest to, że bazuje ona na rynku amerykańskim i część opisywanych produktów jest niedostępna w PL więc nie zawsze wiemy o co dokładnie chodzi ( pomocny jest oczywiscie wujek google). 

1 komentarze:

Dziękuję za wizytę i życzę miłego dnia!

Pages - Menu