piątek, 12 czerwca 2015

Astoria numer jeden

Mało mam w mojej garderobie bluzek. Jakoś tak wyszło, że je szyje mi się najgorzej. Problem jest jednak w tym, że każda próba zakupów ubraniowych kończy się tym samym - frustracją że w tych sklepach nic nie ma, nic mi nie pasuje i jest uszyte tak ze jak przeżyje 2-3 prania to będzie cud... Tez tak macie? 



W każdym razie, kiedy w  kwietniowej edycji Seamwork Magazine pojawiła się krótka bluzeczka o wdzięcznej nazwie Astoria wiedziałam że prędzej czy później ja uszyje. 
Seamwork  to internetowy magazyn o szyciu stworzony przez Sarai, która projektuje tez wykroje pod własną marka Colette Patterns. Prenumerata magazynu z dwoma wykrojami PDF  kosztuje 6USD ale sam magazyn można przeczytać za darmo. Wykroje z magazynu są raczej proste, ale za to bardzo uniwersalne i stanowią niezłą bazę ubraniowa.



Ale wróćmy do Astorii. Uwielbiam tego typu bluzeczki na innych ludziach - zabudowany dekolt i długość do talii.  Niestety mi taki dekolt dodaje wizualnie co najmniej 10 kg i zaburza moje proporcje wiec zamieniłam go na szpic. Wykrój ma tylko kilka części, samo szycie zajęło mi niecałą godzinę! Szwy ramion dodatkowo wzmocniłam przezroczysta taśmą żeby zapobiec rozciąganiu. Wydaje mi się  tez ze skróciłam ich długość o ok 2 cm- jest to moja standardowa modyfikacja.

Tutaj najbardziej widać różnicę w kolorze
Materiał to lekko rozciągliwa dzianina bawełniana wygrzebana w koszu z "resztkami" w moim lokalnych sklepie z tkaninami. Kawałek miał wymiary 50 cm x 150 cm i wystarczył bez problemu. Jest jednak coś czego nie zauważyłam przy krojeniu materiału - z jednej strony był on trochę wyblakły! W rezultacie moje kawałki miały delikatnie różne odcienie tego samego koloru ale na szczęście nie rzuca się to bardzo w oczy. Bluzka ta najczęściej noszona jest w zestawie z czarna ołówkową spódnicą i zawsze zgarniam w niej komplementy :D 


Moje wykończenie "V" - wciąż nieidealne ale idzie mi coraz lepiej :)

7 komentarze:

  1. Nie dziwię się komplementom bo wygladasz na prawdę pięknie ;) bardzo kobieco!
    Zmiana w szpic na plus- mam podobny problem z bluzkami. Niby chcialabym cos uszyc ale nie mogę trafić na jakiś dla mnie pasujacy model.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Szpice są super, jak dla mnie wszystko powinno mnieć szpice ;)

      Usuń
  2. Super bluzeczka! z tą spódnicą rzeczywiście tworzy duet doskonały! :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Muszę sobie uszyć podobną spódnicę bo ta pomału się rozpada ;)

      Usuń
  3. Bardzo ładna, prosta a elegancka :) Ślicznie w niej wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo kobiecy zestaw - komplementy w pełni zasłużone :-) fajnie że zmienilas dekolt w szpic, dodaje bluzce wiele uroku i faktycznie jest lepszy. W sklepach to ja już nawet nie próbuję nic znaleźć :-) gratuluje pięknego zestawu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że nie jestem jedyną osobą, która nic w sklepach nie może znaleźć!

      Usuń

Dziękuję za wizytę i życzę miłego dnia!

Pages - Menu